Zavolajte nam +421902615483

Zavrieť (x)

REKLAMAČNÉ PODMIENKY

Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok vydaný spoločnosťou Červená, s.r.o., so sídlom P. O. Hviezdoslava 68, 010 01, Žilina, IČO 48034240, DIČ 2120080303, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, vložka č. 102392/B, ktorá prevádzkuje internetovú predajňu Bohovské na Webovej lokalite www.bohovske.sk (ďalej len “Predávajúci”) zabezpečuje podmienky zodpovednosti za vady predaného tovaru a služieb (ďalej len ,,Reklamácia“) a ich uplatnenie si kupujúcim v zmysle zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Z. z. Občianskeho zákonníka.

2.Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok je dokument vymedzujúci základné záručné podmienky a pravidlá pre reklamovanie tovaru, vymedzuje vzťahy a pravidlá pre záručné, prípadne pozáručné opravy tovaru.

Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho a upravuje práva Kupujúceho v súlade s ustanoveniami platných právnych predpisov.

Zákazník, ktorým môže byť podnikateľ alebo spotrebiteľ (ďalej len "Kupujúci"), je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.

Ako doklad o záruke vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúru – ďalej len “Záručný list”) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky.

3.Kontrola tovaru pri prevzatí

Kupujúci je povinný pri dodaní zakúpeného tovaru prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.

Neúplnú alebo poškodenú zásielku je nutné okamžite oznámiť e-mailom a spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom, alebo poštou Predávajúcemu. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však Predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

V prípade, že zásielka doručená kuriérom nie je kompletná, informujte o tom okamžite dopravcu a kontaktujte prosím ihneď aj nás, obchod Bohovské telefonicky na telefónnom čísle 00421 902 615 483 alebo e-mailom na adrese obchod@bohovske.sk.

4.Záručná doba a záručné podmienky

Záručná doba začína plynúť zásadne dňom prevzatia tovaru Kupujúcim, t.j. dňom uvedeným na Záručnom liste.

Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď bol Kupujúci po skončení opravy tovar prevziať sa nepočíta do záručnej doby. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru.

Zistená závada má byť oznámená Predávajúcemu a nároky vyplývajúce zo závady tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.

Zákazník je povinný riadiť sa pokynmi a odporúčaniami výrobcu na používanie daného výrobku.

Pre uplatnenie prípadnej záručnej opravy je Kupujúci povinný uchovať si Záručný list priamo od výrobcu, resp. oficiálneho distribútora, pokiaľ je pribalený k tovaru. Ak nie je pribalený originál Záručný list, potom ho nahrádza faktúra, ktorá je zasielaná spolu s výrobkom.

Záruka sa vzťahuje na poruchy funkčnosti spôsobené výrobnou vadou tovaru. Záruka sa nevzťahuje na závady vzniknuté:

a) prirodzeným opotrebením veci,

b) nedodržaním zásad používania (nesprávnou obsluhou a údržbou v rozpore s návodom na obsluhu alebo zanedbaním starostlivosti o tovar),

c) mechanickým poškodením produktu, vrátane náhodného, najmä poškodením plastových, či kovových častí,

d) neodborným elektrickým zásahom, prepätím v sieti, prípadne pôsobením elektrostatického výboja,

e) prírodnými živlami alebo vyššou mocou,

f) prevádzkovaním v nevhodnom prostredí a poškodením nevhodnou obsluhou,

g) prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov pôsobením cudzích látok (voda, chemikálie atď.),

h) poškodením spôsobeným vyššou mocou.

Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, Kupujúcim a Predávajúcim výslovne dohodnuté alebo Predávajúcim deklarované, prípadne je možné ich očakávať vzhľadom na vykonávanú reklamu alebo k obvyklému spôsobu použitia tovaru.

Pri tovare predávanom za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na závady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.

Záruka sa nevzťahuje na tovar, ktorého podstatou je jeho degradácia v priebehu času alebo používania, najmä na náplne (napr. bublifuk, farby a pod.).

5.Doručenie reklamovaného tovaru

Kupujúci doručí Predávajúcemu tovar na Reklamáciu v takom balení, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy. Reklamovaný a vrátený tovar odporúčame Kupujúcemu zaslať ako doporučenú zásielku alebo pri vyššej hodnote tovaru aj ako poistený balík.

Tovar zaslaný k Reklamácii bude testovaný iba na chybu uvedenú Kupujúcim (v reklamačnom formulári alebo v priloženom liste s popisom chyby). Pre uvedenie chyby odporúčame písomnú formu.

Neposielajte späť tovar formou dobierky. Tovar zaslaný na dobierku neprevezmeme.

Tovar určený na reklamáciu je potrebné po dohode zaslať na adresu Predávajúceho: 

Bohovské / Červená, s.r.o., P. O. Hviezdoslava 68, 010 01 Žilina, Slovensko  

Ak dôjde k ďalšiemu poškodeniu tovaru počas prepravy, takéto poškodenie reklamovaného tovaru nebude podliehať záručnej oprave. Za takto vzniknuté škody Predávajúci nenesie zodpovednosť.

6.Spôsob vybavenia reklamácie

Kupujúci vyplní Reklamačný formulár dostupný v internetovej predajni Predávajúceho na Webovej lokalite bohovske.sk. Po prijatí vyplneného reklamačného formulára bude Kupujúci informovaný e-mailom o prijatí reklamácie do 24 hodín a začatí reklamačného konania a spôsobe vybavenia Reklamácie.

Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

1.     doručenie vyplneného reklamačného formulára,

2.     v návode na montáž označiť reklamovaný diel,

3.     priložená fotodokumentácia,

4.     kópia dokladu o nákupe,

5.     doručenie reklamovaného tovaru – až po výzve.

7.Riešenie reklamácie

Kupujúci – spotrebiteľ:

Keď je Kupujúcim spotrebiteľ, má v závislosti na povahe vady pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:

·       ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby, právo na výmenu vadného tovaru alebo chybnej súčiastky, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neúmerné. Ak nie je takýto postup možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy,

·       ak ide o vadu neodstrániteľnú brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy.

Rovnaké práva spotrebiteľovi patria, ak ide síce o odstrániteľné chyby, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie chyby po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie chyby sa považuje najmä, ak rovnaká chyba brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znovu. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň 3 chyby brániace jej riadnemu užívaniu,

·       ak ide o iné vady neodstrániteľné a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Keď je kupujúcim spotrebiteľ, o reklamácii Predávajúci rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu chyby. Reklamáciu vrátane odstránenia chyby predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení Reklamácie predĺžiť po dohovore so spotrebiteľom – takéto predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí tejto lehoty sa má za to, že chyba na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, ako by sa jednalo o chybu, ktorú nie je možné odstrániť. Táto lehota nie je záväzná pre Kupujúceho, ktorým je podnikateľ a teda jeho vzťah s Predávajúcim upravuje Obchodný zákonník.

Predávajúci vydá Kupujúcemu - spotrebiteľovi písomné potvrdenie o tom, kedy bola Reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia Reklamácie je požadovaný, a to e-mailom bezprostredne od prijatia Reklamácie (v prípade osobného uplatnenia je odovzdaný ihneď);

Predávajúci ďalej vydá Kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia Reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia Reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe trvania Reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia Reklamácie.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby (odporúčame požiadať najneskôr do 30 dní po vybavení Reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.

Kupujúci – podnikateľ:

·       ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa Predávajúci s Kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.

·       Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, Predávajúci je oprávnený vadný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

Po vybavení oprávnenej Reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania Reklamácie. V prípade neoprávnenej Reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola Reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia Reklamácie. Doba trvania Reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení Reklamácie do dňa vybavenia Reklamácie, teda doby, kedy bol Kupujúci povinný vec prevziať. O vybavení je Kupujúci informovaný e-mailom na Elektronickú adresu Užívateľa-Kupujúceho, ktorú uviedol pri nákupe.

Po vybavení Reklamácie Predávajúci upozorní o ukončení Reklamácie Kupujúceho buď telefonicky, sms, alebo e-mailom. Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.

V prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru do 1 mesiaca od uplynutia doby, kedy mala byť Reklamácia vykonaná, a v prípade, keď bola vykonaná neskôr, do 1 mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní (t. j. spravidla do 60 dní od dátumu podania Reklamácie), je Predávajúci, podľa § 656 Občianskeho zákonníka, oprávnený účtovať pri výdaji Reklamácie čiastku za uskladnenie.

Pri výdaji tovaru po vybavení Reklamácie je Kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá do Reklamácie a musí preukázať svoju totožnosť občianskym preukazom alebo platným cestovným pasom.

8.Záverečné ustanovenia

Tento Reklamačný poriadok ako súčasť Obchodných podmienok platí v znení, ktoré je uvedené na internetových stránkach Predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky Kupujúcim.

Tento Reklamačný poriadok je platný od14.12.2020 a je k dispozícii v sídle Predávajúceho alebo ako dokument TU.

Prevádzkovateľ internetovej predajne Bohovské si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku a reklamačných podmienok bez predošlého upozornenia.

Produkt pridaný na porovnanie